۹ آذر ۱۳۹۵، ۱۵:۳۱

کارگاه آموزشی آینده‌پژوهی جمعیت در بوشهر برگزار شد

 کارگاه آموزشی آینده‌پژوهی جمعیت در بوشهر برگزار شد

بوشهر - کارگاه آموزشی آینده‌پژوهی جمعیت به همت دفتر امور بانوان و بسیج اداری جابر بن حیان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، مرکز بهداشت شهرستان و همکاری سازمان بسیج کارکنان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، مدیر گروه سلامت خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: نهادینه شدن فرهنگ تک‌فرزندی در جامعه می‌تواند اثرات منفی بسیاری بر جامعه تحمیل کند که در بلندمدت میانگین سن جامعه را افزایش می‌دهد. 

آزیتا انارکی افزود: در شرایط و زمان خاصی، کشور نیازمند کنترل افزایش جمعیت بود ولی امروزه باید از فرهنگ فرزند کم و تک‌فرزندی عبور کرد تا حضور جوانان، جامعه ایران را به جامعه‌ای جوان، پویا و با تحرک تبدیل کند.

وی تصریح کرد: متأسفانه جامعه به سمت فرزند کمتر می‌رود و این امر تا جایی مهم است که مقام معظم رهبری نیز نگرانی‌های خود را از این بابت اعلام کرده‌اند.

انارکی با تأکید بر اثرات منفی ازدواج‌های منجر به طلاق افزود: یکی از مسائلی که در افزایش جمعیت نقش مؤثری ایفا می‌کند، ازدواج‌های آگاهانه است زیرا ازدواج‌هایی که به جدایی منجر می‌شود، در کاهش جمعیت تأثیر بسیاری خواهد داشت.

کد خبر 3836866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha